Thursday, November 25, 2010

.::Kadang-kadang Rasa.....::.

....teringin hendak jadi seperti mereka-mereka yang dengan mudah menyatakan pendapat tanpa mengambil kira perasaan orang lain..

golongan ini pada ana, merupakan golongan yang akan mendominasi situasi.. tapi ana tertanya-tanya, mereka ini tak rasa ke yang orang lain bukan tidak 'out spoken' seperti mereka, tetapi hanya menyimpan kata hanya kerana tak mahu menguris rasa pihak lain..

haihh.. sudahnya, be yourself! yang penting hidup kena ada prinsip.. prinsip ana, kalau tak suka orang buat pada kita, jangan buat pada orang!

**bila tengah sakit hati tu, kadang-kadang ringan sahaja rasa nak bagi orang tu rasa apa yang kita rasa.. mujur di titipkan iman.. syukran ya ALLAH..

2 comments:

ckLah @xiiinam said...

Ada seorang rakan dari Sabah, selalu kata'kepala otak kau', kepada seiapa saja termasuk ckLah (yg lemah lembut ni). Semua org boleh terima caranya yg kasar tu, alasannya...si polan tu dah mmg mcm tu.



....suatu hari, entah mcm mana...ckLah (yg lemah lembut ini...ahaks) tiba-tiba 'mengkepala otakkan dia' kerana melampau sangat...




Tak sangka.....


Si polan itu nangis....

AiMaN HaDi said...

cklah:
itulah dia cklah.. tak semua orang boleh terima sesuatu cara atau gaya tu.. dan tidak semestinya empunya cara dan gaya boleh terima cara dan gaya mereka tu sendiri bila orang buat semula pada mereka..

bezanya, dia tak pernah cuba selami perasaan orang lain yang terpaksa terima gaya dia.. sekali kena, itu yang menangis tu..

mesti cklah tak rasa kesalkan buat dia menangis! hahaha